Om hygge.dk

DET HELE STARTEDE FOR OMKRING 20 ÅR SIDEN…

Ja, faktisk nok nærmere for 31 år siden, da vi som unge entusiastiske mennesker mødtes, men for 20 år siden købte vi domænet hygge.dk.

Vi har begge rejst en del i verden – både på grund af job og for ferie – og altid talt om vores stolthed af at være danske og være dannet af begrebet hygge, som en del af vores kultur og livsstil.

Igennem årene har det stået os mere og mere klart, hvordan hygge sættes lig med skønne stjernestunder og unikke oplevelser.

Hygge -”tilstanden” er ganske enkelt ofte en ingrediens i ”afgørende øjeblikke”.
Hygge er lige så individuelt som, hvad der afgør om et øjeblik bliver afgørende.

Vores version af hygge vil ramme plet hos nogle og forbi hos andre. Vi har her skabt et fundament for et univers med hygge-bevidsthed og salg af produkter, der for de fleste kan relateres til hygge.

Produktsortimentet er nøje udvalgt. Mange af produkterne har vi selv hentet hjem fra eksempelvis Indien. Andre af vore produkter finder vi hos skønne iværksættere, som med deres ildsjæleri gør en forskel. Eller hos danske leverandører, med en forretningshistorie som giver dem substans.

Privat lever vi selv med fokus på bevidste valg af økologi og bæredygtighed – og det har vi taget med ind i hygge.dk’s dagligdag. Med tiltag omkring hygge-bevidstheden ønsker vi at røre jeres sjæl og være med til at skabe afgørende øjeblikke i jeres liv.

Torsdag bliver derfor lille weekend hygge-salg. Kom forbi og find ”den lille ting, der kan gøre en stor forskel den dag” i jeres kæresteliv, familieliv og for hyggen.

Vi har et ønske om at skabe en næstekærlig relation mellem dig og varerne.

At sætte hygge.dk i spil forpligter. Vi tilstræber at gøre det med følelse af lykke, nærvær og nydelse! Vi håber, I vil bidrage med inspiration, ønsker og stjernestunder.

Conny & Erik Ericon Andersen, Ejere og skabere af Hygge.dk

HVAD ER HYGGE FOR DIG?

Vi er ikke bare en butik – vi beskæftiger os med tanker som “Hvad er hygge?” “Er hygge en livsstil?” “hvordan styler vi en livsstil?”

Vi elsker vores arbejde og er ikke bange for at lade os inspirere – derfor vil vi også meget gerne høre, hvad du forbinder med hygge – og hvad hygge i det hele taget er for dig..

NÅR KØBET STÅR PÅ ”HYGGE”, SÅ VED VI AT BESLUTNINGER I HØJERE GRAD END TIDLIGERE TAGES PÅ BAGGRUND AF EMOTIONELLE OPLEVELSER FREM FOR DE MERE RATIONELLE.

I hygge.dk vil vi fylde tilværelsen sanse- og oplevelsesmæssigt. Emotionelt vil vi appellere til:

Dit behov for ro og tryghed. Vi har brug for stjernestunder til at reflektere i og revitalisere os til en hektisk hverdag.
dit behov for at synliggøre identitet, værdier og bekræfte et fællesskab. Vi har brug for ritualer i et samfund med udflydende værdier og identiteter.
dit behov for romantik, intimitet og eskapisme (passion). Vi stræber efter lykketilstanden og den er vi fuld berettiget til!
dit behov for produkter med rødder og ægthed (autenticitet). Derfor er vi ret selektive i valgene – og hører gerne dine forslag.
dit behov for – når det materielle behov er dækket – at søge og yde omsorg både for andre og herigennem for os selv. Derfor kan vi levere ”ingredienser til et afgørende hygge-øjeblik”.
I nogle tilfælde kan den oplevelse, der følger med erhvervelsen af et produkt overstige den værdi produktet – isoleret set – egentlig har for køberen eller modtageren.

Som ratatouillen for madanmelderen Ego i filmen ‘Ratatouille’, der vurderer maden ud fra et ønske om æstetisk og fysiologisk tilfredsstillelse, men som via duften og smagen af rottens ratatouille får en voldsom sanseoplevelse og sendes tilbage til sit barndoms trygge franske sommer-landkøkken, hvor han har følt sig elsket.

At sanserne påvirker os i langt højere grad end vi tror, illustreres i filmen bl.a. ved at den snobbede over-intellektuelle Ego, der som udgangspunkt væmmes ved tanken om at spise noget, der er tilberedt af en rotte, ender med at blive stamkunde og best buddy med rotten Remy.

Med hygge.dk tilstræber vi at skabe de rigtige synergier og gøre vores til, at det lykkes at nå det emotionelle plan med produkter værende af høj kvalitet og værdi.