Handelsbetingelser.
Her kan du læse om alt det praktisk og det, der ofte står med småt.
Mission
Hos hygge.dk vil vi fylde tilværelsen sanse- og oplevelsesmæssigt. Derfor vil vi appellere til vores kunders behov for
– ro og tryghed
– identitet, værdier og fællesskab
– romatik og passion
– produkter med rødder og ægthed
– søge og yde omsorg for andre og dem selv.
Med hygge.dk tilstræber vi at skabe de rigtige synergier og gøre vores til, at det lykkes at nå vores kunders behov med produkter af høj kvalitet og værdi.
Handelsbetingelser
1. Virksomhedsoplysninger
Hygge.dk
Alhøjvej 2
8660 Skanderborg
CVR-nr. 26 59 70 72
Telefon 30 38 18 49
Mail hygge@hygge.dk
2. Priser og betaling
Hygge.dk henvender sig primært til den private kunde, og alle priser er derfor opgivet i danske kroner med moms.
Du kan benytte dankort, Visa, Visa Electron, VPay, MasterCard, Maestro, JBC og Unionpay.
Vi tager ikke kortgebyr for dankort og danske visakort. Med alle andre kort følger et gebyr på 1,79 % af købesummen. Der kan der forekomme andre gebyrsatser korttyper udstedt uden for EU.
Som alternativ betalingsmulighed tilbyder vi brug af MobilePay. Her fremvises kvittering fra MobilePay, før varer udleveres.
Vi tilbyder ikke handel på kredit.
3. Levering/fragt
Som udgangspunkt får du udleveret varen i butikken efter betaling.
Vi kan dog arrangere levering/fragt ved større køb, f.eks. af møbler, for købers regning og risiko. Vi arrangerer kun levering/fragt i Danmark og gør opmærksom på særlige vilkår for levering/fragt til ikke-brofaste øer.
Leveringstiden kan variere alt efter valgt fragtmetode.
Ydermere gør vi opmærksom på, at det valgte fragtfirma kan have særlige vilkår som for eksempel levering til kantsten, uden opbæring etc.
4. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du køber ikke-konsumvarer hos os. Fristen løber fra den dag, købet er foretaget. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra købet til at give os besked om, at du vil fortryde købet.
Hvis der er aftalt levering, får du ikke fragtomkostningerne retur ved fortrydelse.
Ingen fortrydelsesret
Køb af varer til konsum, herunder fødevarer og drikkevarer, og personlig pleje kan ikke fortrydes. Det gælder også varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
5. Returnering af varer
Ønsker du at returnere en vare, kan du inden for 14 dage fra købet komme forbi butikken eller sende varen tilbage til os. I så fald skal du selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transport.
Vores adresse er:
Hygge.dk
Alhøjvej 2
8660 Skanderborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
5a. Varens stand, når du returnerer den
Varen skal returneres i samme stand, som den var i, da du købte den. Varen skal returneres i ubrugt stand, så vi uden problemer kan sælge varen igen. Lugter varen af røg eller andet, bliver den ikke godkendt som returneret.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.
5b. Ved fejl på varen
Såfremt der er fejl på din vare, afholder hygge.dk omkostningerne ved eventuel returfragt.
- Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en postkvittering for afsendelsen og vedlæg en kopi, så vi kan refundere dine omkostninger. Du skal blot udfylde retursedlen herog vedlægge den i forsendelsespakken sammen med varen.
- Husk også at oplyse os om dine kontooplysninger, så vi kan håndtere din returnering hurtigst muligt.
Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto.
6. Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagebetaler kun til det kort, varen er købt med. Dette for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.
Husk at gemme eventuel postkvittering som dokumentation for, at er afsendt.
Sender du varen retur, kan vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
7. Klagemulighed
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Mette Vernegaard på telefon 30 38 18 49. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr